La Marocaine Mariam Abouzid Souali lauréate du prix Beyond Future Art

Mariam Abouzid Souali. Ph : DR

The Moroccan artist Mariam Abouzid Souali is about to report the international artist prize Beyond Future Art 2022. The prize is the premier of Asia dedicated to meeting a durable life model with the projecteurs of the contemporary artist scene and the premier outreach of talents creations du monde entier. The prize for the purpose of revealing and promoting talented artists who are interested in the work of the environment and climate change. Mariam Abouzid Souali affirms on the site of the Beyond Future Art prize that l’art pour elle is a moyen d’expression, an space of resistance, a déclencheur de transformation, de vie. «J’éprouve particulièrement du plaisir à composer avec les contraintes de la peinture et du dessin, car ces contraintes me permettent, contre toute attente, d’experimenter intensément ma vocation de liberté».

The artistic practice of Mariam Abouzid Souali cherche à contribution a témoignage sur les enjeux sociaux, géopolitiques et environnementaux de l’époque actuelle, as much in the local context of Maroc as in the world context. Dès sa plus tendre enfance, ella Mariam ella found dans le dessin et la peinture un moyen d’expression qu’elle plaît à explorer au quotidien. Elle reconnaît alors que ce penchant précoce est sa véritable langue maternelle de la.

Diplômée de l’Institut national des Beaux-arts de Tétouan in 2012, Mariam Abouzid Souali for her ensuite training in French literature and history of art at the Mohamed V University of Rabat and at the Abdelmalek Essaâdi University of Martil. In 2014, the artist born in 1989 joined this doctorate and awarded the prestigious Fulbright scholarship in order to pour his research at Bryn Mawr College in Pennsylvanie, aux États-Unis. Parmi ses expositions récentes de ella: Zone franche (Institut des cultures d’Islam, Paris, 2021). Mariam Abouzid Souali is particularly keen to highlight her exhibitions at the Comptoir des Mines Galerie Marrakech, or she presents, among others, a monumental work in reference to Géricault’s «Radeau de la Méduse».

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